1 Aug 2009

Afsluiting foodblog event van juli: recepten voor een krappe beurs


Dat was het dan weer: een maand gaat snel voorbij en voor je het weet zit je achter je PC voor de afsluiting of de round up. Hartje zomer, komkommertijd, maar toch zijn er nog een paar dappere bloggers die klaar staan met recepten voor een krappe beurs: soms zelfs meer dan één recept!


De eerste en hele snelle reactie kwam van Martijn Verschuur met een heerlijk pastarecept: Pastatino. Heerlijk met een grote bak vol groene salade en een lekker wijntje.


Edith
van www.koken.blog.nl kwam met een wel heel originele bijdrage; courgettebloemen, maar zij bedacht ook dat wij meer van een plant kunnen gebruiken dan wij nu doen. Zo kun je van het blad van radijs heerlijke soep maken, van bietenblad een kleurrijke salade en van druivenblad dolma's. Je moet wel even verder 'linken'maar dan vind je deze bijzondere recepten al snel.





Op de Turkse linzensoep van Maaike heeft mijn echtgenoot al meteen een optie genomen. Die zal ik binnenkort wel moeten maken maar dat is geen probleem. Een grote pide erbij van de Turkse toko met een schep harissa en smullen maar.




Silke van de weblog met de mooie naam Pottenkijker heeft er meteen een weekmenu van gemaakt met haar vijf recepten waar een paar echte originele belgische recepten bij zitten.

Echte belgische videe met zelfgemaakte frieten,


tomaatfarci,


echte zelfgemaakte loempia,


provencaalse steak met gepofte aardappelen en courgettekoekjes,



en tenslotte scampi marseillaise,





En zo net, nog even op de valreep, kwam Aranka van Koken in de buurt met een echt low budget recept. Aranka heeft gebruik gemaakt van seizoensgroente en een vriendelijke buurman. Haar aardappels uit de oven met courgette en een heerlijke yoghurt dipsaus passen goed bij de zomer. Helemaal low budget wordt het als je het recept voor de volgende dag maakt van de restjes.


Zo al met al een leuke verzameling aan gevarieerde recepten die niet al te veel geld kosten. Binnenkort verschijnt de engelse vertaling (dit kost mij even wat extra tijd) en dan hoop ik dat wij een bescheiden bijdrage te hebben geleverd aan die mensen die met een krappe beurs toch proberen nog wat lekkers op tafel te zetten.


Als afsluiter kom ik zelf met de koolgehaktschotel uit de oven. In mijn gezin een favoriet die iedere winter regelmatig op tafel verschijnt.


Nu dit event is afgesloten zal ik onder het item; 'krappe beurs' op mijn eigen weblog verder gaan met goedkopen en voedzame recepten.

Tsja, en dan is het vakantie en kun je niemand meer bereiken met de vraag om de event in augustus te organiseren. Zodra ik een enthousiasteling heb gevonden, zal ik dat meteen door middel van een berichtje laten weten.

3 comments:

Silke said...

Fijn weer heel wat budgetvriendelijke ideetjes op de tafel!
Ik blijf ook zeker jou krappe beurs recepten volgen! Crisis voor iedereen zullen we maar zeggen!

Gabriella said...

Wat een leuke samenvatting! Jammer dat ik op vakantie was...

Groetjes,
Gabriella

Maaike said...

Hoi,

Waarschijnlijk gaat het Foodblog Event weer verder in september? Lastig al die vakantiegangers :-)

Groetjes,

Maaike