5 Jul 2009

Food blog event juli 2009


De olympische vlam voor het organiseren van de maandelijkse foodblogevent is deze keer in mijn handen gekomen dankzij Gabriella. Dit had ik niet echt aan zien komen zodat er wel even wat denkwerk verricht moest worden over het thema waaraan het event van juli gekoppeld kan worden. Hierbij zijn er allerlei wilde ideeen in mij op gekomen maar eigenlijk bedacht ik op het laatste moment een (tenminste voor mij) voor de hand liggend thema; low budget koken.

Er zijn steeds meer mensen wereldbreed die het met een kleine portemonnee moeten zien te redden. Ook als foodblogger met een warm hart voor koken en bakken, kan ik mij daar niet meer aan onttrekken. Berichten over ontslagen, zorgen over pensioenen en dreigende stijging van werkeloosheid onder jongeren doen mij realiseren dat het niet voor iedereen gemakkelijk is om nog een goede maaltijd op tafel te zetten. Om deze mensen een beetje te ondersteunen daag ik jullie, foodbloggers, deze keer uit om te komen met een low budget recept waarmee een lekkere en gezonde maaltijd gemaakt kan worden.

Omdat mijn weblog nu eenmaal tweetalig is, zal deze oproep ook in het engels verschijnen en bij de round up zal ik een deel van de nederlandse recepten in het engels vertalen en andersom. Uiteindelijk zullen alle recepten in twee talen op de weblog komen. De mentaliteit en vooral de creativiteit van de foodbloggers kennende, verwacht ik een leuke verzameling heerlijke recepten waar degenen die dit willen op terug kunnen vallen.


Hoe kun je aan deze uitdaging meedoen?
  • schrijf het recept en plaats het op je weblog
  • stuur mij een email (marjoke@bitbak.nl) of plaats een berichtje hieronder met de link
  • als je geen weblog hebt, kun je mij je recept met een foto sturen
  • stuur je recept in voor 1 augustus 00.00 uur.

Iedereen heel veel succes en ik kijk erg uit naar jullie reacties.

Food blog event july 2009

This time I've received the Olympic flame for a Dutch monthly foodblog event from Gabriella of Gabriella's creative kitchen. This was a bit unexpected so I needed some time to focus which theme would be suitable and exciting enough.

Just thinking of the news items the last year, the theme for july was obvious to me: low budget cooking! Worldwide the're so many people living on a low budget that foodbloggers can contribute by sharing recipes that are not expensive but healthy and tasty.

I know; it's from origine a Dutch event but my weblog is in two languages and it's my aim to collect a lot of recipes. Most of the English recipes will be translated in the round up and the other way round with the Dutch ones. At last, all the recipes will be translated but that will take some time.

How can you react?
  • write a low budget recipe that's a healthy and tasty meal and post in on your weblog
  • send me an email (marjoke@bitbak.nl) or place a comment on this blog with the URL of your weblog with the recipe
  • if you don't have a weblog, just send me the recipe with a picture
  • send in the recipe before 1 august 00.00 hour

Good luck and I'm looking forward to the results.

Marjoke

9 comments:

Excellent-eten.nl said...

Leuk thema, hier weten wij als studenten wel raad mee!

Groetjes Femke en Ivonne

Maaike said...

He Marjoke, uitdagend thema! Heb jij nog speciale eisen? Bijvoorbeeld een maaltijd voor 4 personen mag niet meer kosten dan ...?

Groeten,

Maaike

Marjoke said...

Nee, omdat ik ook reacties uit het buitenland verwacht, wilde ik geen richtlijnen geven over de kosten. De meeste foodbloggers zijn denk ik ook prijsbewust genoeg :)
Zolang het aantal personen er maar bij staat en het natuurlijk verhoudingsgewijs een goedkope maar lekkere maaltijd is, voldoet het aan de eisen.

eetlog.nl said...

Marjoke, ik heb de button weer aangepast.. Voor meer info over hoe deze toe te voegen zie: http://eetlog.nl/event.aspx

Gabriella said...

Wat een leuk thema!!!

Groetjes,
Gabriella

koken.blog.nl said...

Hoi Marjoke,
Deze week heb ik op koken.blog.nl aandacht besteed aan het koken met die andere producten van een eetbare plant, zoals het blad van bieten, druiven en radijs en de bloemen van een courgetteplant. Leek me ook heel economisch verantwoord.
Dit zijn de links:

http://koken.blog.nl/nieuws-en-nieuwtjes/2009/07/10/recept-met-courgettebloemen

http://koken.blog.nl/recepten/2009/07/07/recept-met-het-blad-van-druiven

http://koken.blog.nl/recepten/2009/07/09/recept-met-het-blad-van-radijs

http://koken.blog.nl/recepten/2009/07/06/recept-met-het-blad-van-bieten

groeten,
Edith

Maaike said...

Het einde van de maand komt al weer in zicht. Mijn bijdrage van deze maand is
Turkse linzensoep met pide. Succes met het maken van de samenvatting!

Groeten,

Maaike

Silke said...

Ik ging aan de slag met een weekmenu.
Vijf gerechtjes voor onder de vijf euro ieders, absoluut budget dus!

Je vindt ze hier terug:
http://pottenkijker.skynetblogs.be/post/7154872/budgetweek-1-videe-met-verse-frietjes

http://pottenkijker.skynetblogs.be/post/7157976/budget-week-2-tomaat-farci

http://pottenkijker.skynetblogs.be/post/7161168/budgetweek-3-loempia

http://pottenkijker.skynetblogs.be/post/7163402/budgetweek-4-provencaalse-steak-met-gepofte-a

http://pottenkijker.skynetblogs.be/post/7174793/budgetweek-5-scampi-marseillaise

Aranka said...

Hoi Marjoke,
Ik heb zojuist mijn inmiddels te late bijdrage op mn blog gezet.
Mocht je nog ruimte heben, dan graag natuurlijk :-)

groetjes,
Aranka